lördag 6 februari 2010

Snart, snart, snart

Det är fyra dagar kvar nu. FYRA. Vi vet ännu inte så mycket om vad som kommer hända, eller vad vi kommer göra. Det enda man kan veta med säkerhet nu är att det kommer bli ett äventyr. Både läskigt och sjukt intriguing! Jag har tre tankar och mål inför den här resan:

Ett: att jag ska vara överdrivet open-minded mot allt. Inte fördöma någon eller något, inte tro mig ha alla svaren.

Två: att jag ska leva under mitt nyfunna ledord tillika nyårslöfte; "VÅGA!" så ofta det bara går. Är det något jag tvekar inför, så ska jag bara tänka "VÅGA!". Så länge det inte handlar om något direkt livsfarligt eller dumdristigt, självfallet.

Tre: att jag ska försöka vara glad (det vill säga äta vid regelbundna tider så att jag inte blir sådär blodsockersur som jag så ofta blir).

Kan jag bara hålla dessa tre tankar vid liv, så tror jag det kommer bli skitkul helt automatiskt, det här. I morgon ska jag tveka lite till om packningen, och sedan slutligen packa lite till. Jag googlade "excited" för att få fram en bild som visade min sinnesstämning. Och hittade den här. Jag tycker att den förmedlar min glädje.


/Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar